מסלול טיול למצפור קרן הכרמל

מאת גבי ברנשטיין. מצפור קרן כרמל הוא אחד המצפים המיוחדים בארצנו, במיוחד בעונה שבה הכל פורח סביבו. צמד ספסלים משקיף על נוף עמק יזרעאל, המושבה יקנעם ו"המוחרקה", הלא היא קרן הכרמל. קרוב לשם פורחים בראשית החורף שלל פרחים צבעוניים. איריסים ממין איריס הסרגל פורחים בצבע תכול־סגול בכמות שובת-לב. יחד איתם מופיעים סתווניות, כרכומים, וניתן לראות גם נרקיסים לבנים ומקבצי רקפות חבויות בין סלעים ושיחים.

אורך המסלול: כקילומטר וחצי ועד שניים חצי, כשעתיים של הליכה. למרות שהעלייה אל המצפור מעייפת מעט, הנוף והפריחה המרהיבה שווים את המאמץ (רמת הקושי בינונית).

נוסעים למחלף אליקים ובכביש 672 פונים לכיוון דלית אל-כרמל. לאחר כ-750 מטר פונים ימינה לגן הלאומי כרמל. חולפים על הפניה ימינה לחניון, ולאחר כ-200 מטר פונים ימינה לכביש צר. לאחר נסיעה של כ-200 מטר נוספים, עוברים מכשול למניעת מעבר בקר ומתחברים לשביל מסומן בירוק לכיוון חניון חורבת חרמש. לאחר כ-600 מטר חולפים ליד מטע זיתים וקבוצת שיחי צבר ומגיעים לצומת T של שבילים. פונים ימינה להמשך השביל הירוק, יורדים כ-100 מטר ומגיעים למפגש שבילים נוסף. פונים שמאלה, נוסעים בשביל שהופך לכביש צר, ולאחר כ-450 מטר מגיעים לחניון חורבת חרמש. מהחניון ממשיכים עוד כ-100 מטר וחונים לפני מכשול למניעת מעבר בקר.

ממקום החניה נעלה ברגל (אפשר גם באופניי שטח או ברכב שטח) בשביל רחב מסומן בירוק. השביל מתעקל מספר פעמים לשמאל ולימין וחוצה מפגשים עם שביל צר מסומן באדום שעולה בתלילות בתוך החורש אל המצפור. כשנגיע לרום ההר נבחין בשני ספסלי עץ שמקבלים את פנינו. הגענו למצפור קרן הכרמל.

שטח המצפור מונגש וניתן להגיע כאמור גם ברכב שטח.

בתוכנת הניווט: מחלף אליקים ומשם בהתאם להוראות שרשמתי.