שומרים על הבריאות והמשקל בקיץ

הגענו לעונה החביבה עליי ביותר, הקיץ. חופשות בארץ ובחו"ל, בקיצור ברבה מאוד יציאה מהשגרה. יחד עם זה השנה כולנו בשל המצב הייחודי של העולם, לא טסים לחו"ל, ורובנו נופשים בארץ. בקיץ אנחנו יכולים יותר לשמור על תזונה נכונה ובריאה. כאשר אנחנו חשופים יותר לאור יום ושמש, זה משפיע עלינו במצב רוח מרומם שגורם בעקבות כך לרוגע, וגם פחות רעב, וכמובן שכל זה משפיע על התזונה שלנו. 

על פי מחקרים כאשר אנחנו נחשפים לשמש וחשיפה לאור יום מופעל ההורמון שנקרא סרוטונין, הורמון זה אחראי באופר ישיר למצב הרוח שלנו, להרגיש רגועים ופחות רעבים. 

מזונות שמכילים פחמימות וסוכרים הם אלה שמגרים את הורמון זה. יחד עם זה לא כל מזון המכיל סוכר הוא טוב , ישנם מזונות כמו סוכר, דבש וממתקים שייצרו סרוטונין אך הם גם ירגמו לירידה מהירה שלו , ואז נרצה עוד סוכרים וזה מה שיגרור עלייה במשקל.

אז אילו מזונות יעלו את רמת הסרוטונין ובאמת יגרמו לנו את תחושת השובע?

קטניות למיניהן, כוסמת, אורז מלא, שיבולת שועל, קינואה ובורגול.

אז איך באמת נשמור על משקל תקין ותזונה נכונה?

שתייה מרובה של מים לפחות 10-12 כוסות ביום. הרבה אנשים לא אוהבים את טעם המים ולכן מומלץ להוסיף לימון, נענע, לימונית, לואיזה. כל אלה משדרגים את טעם המים וגם מרעננים מאוד. העיקר לשתות, רובנו נמצאים בסביבת מזגנים ולא תמיד שמים לב לשתייה, גם לא תמיד מרגישים צמאים. אני שמה לי בקבוק מים של 500 מיליליטר וכל כמה שעות ממלאת אותו שוב. 

אכילה מסודרת כל 3-4 שעות . כך אנחנו יוצרים תחושת שובע לאורך כל היום, ארוחות קטנות ויחד עם זה שומרים על רמת סוכר מאוזנת.

סוכרים עדיפות לפירות , יחד עם זה לא יותר מ 3 פירות, ואם רצינו מלון או אבטיח אז לא יותר מכוס חד פעמית, ענבים חופן היד. יש לשים לב שאם אנחנו מכינים שייקים כמה פירות שמנו בפנים. 

ירקות אפשר לאכול בכל צורה, אני אישית אוהבת בקיץ לאכול סלטים , זה מרענן יותר. אני גם מוסיפה לסלט אורז, קינואה או כל סוג של קטניות עם מנת חלבון כלשהיא, כך אני מקבלת ארוחה שלמה , מלאה ומרעננת. 

החופשות מאתגרות הרבה יותר, העובדה שאנחנו פחות בלחץ, חופשיים יותר תורמת גם לאכילת יתר. ארוחות הבוקר העשירות, המפתות, ארוחות הצהריים במסעדה. אז איך אפשר לאזן את הארוחות? 

כשאני יורדת לאכול ארוחת בוקר, אני משתדלת לשים בצלחת כמה שיותר סלטים, יחד עם זה אני בוחרת בסלטים לא מתובלים, כדי שאני אוכל לשלוט בכמויות הרטבים. בדרך כלל סלטים עשירים ברטבים עתירי קלוריות. לוקחת ביצה או כל מאכל שהוא חלבון, סרדינים או טונה למשל. חותכת לי 2 פרוסות לחם ויושבת לאכול. מכיוון שאני גרגרנית, אני משאירה פרוסה אחת לטובת מנה אחרונה. חמאה עם ריבה. כן, זוהי המנה האחרונה המועדפת עליי. משתדלת לא לשתות את המשקאות הקרים, תפוזים , לימונדה, שכן הם עשירים בסוכר. 

אני לא מוותרת על מנת גלידה במהלך היום, וגם אוכלת 2-3 פירות ביום. בחופשות אנחנו הולכים יותר, פעילים יותר ולכן אפשר טיפה לעלות בכמות האוכל, אבל לא להפריז. את אותה השיטה אני עושה במסעדה, מבקשת לקבל את הרוטב של הסלט בצד, לוקחת איזה מנת חלבון שאני רוצה, משתדלת להפחית בכמות הפחמימות, אבל לא מבטלת אותן קליל. חופשה נועדה להרים את מצב הרוח.

הקיץ נמצא בשיאו, תנצלו את זה צאו החוצה, תבלו ותיהנו.

ולסיום 2 מתכונים קלילים לקיץ 

סלט כרובית ומקלוני חומוס

חומרים

כרובית בינונית

מקלוני חומוס ( אם אין בסופר, אפשר למצוא בחנויות טבע)

פטרוזיליה

חמוציות ללא סוכר

לימון סחוט

אופן ההכנה

לגרר את הכרובית, לקצוץ חופן פטרוזיליה, להוסיף חופן חמוציות, לתבל עם לימון ומלח. לערבב. להוסיף לקראת ההגשה מקלוני חומוס. טעים , מרענן ומשביע.

משקה קר סמבוק ולימון

זהו משקה מרענן שיכול גם להיות בקלות משקה לאירוח

חומרים

 1/2 כוס סמבוק שחור תרכיז( ניתן להשיג בחנויות טבע)

לימון חתוך לפלחים

לימון סחוט

סודה

לשדרוג במקום סודה אפשר להוסיף משקה אלכוהולי מוגז.

אופן ההכנה

לערבב את כל החומרים, להוסיף סודה, עד לקבלת הטעם הרצוי. אני מוסיפה כמה עלי נענע בסוף. 

מרענן, טעים וקל.

שיהיה בתיאבון ולרוויה

שווה להרשם

הרשמו עוד היום והכנסו למועדון הצרכנות שלנו

עשרות הנחות במרום נווה

דילוג לתוכן