ביקור בית אצל ועד בית בגני מרום

אלון, יוסי, עמוס ומושיקו הם חברי ועד הבית באבני החושן 10 שבגני מרום. קפצנו אליהם לביקור בית אצל יו"ר הועד, אלון קדם, כדי לשמוע על איך זה להיות ועד בית במגדל בשכונה נחשבת ברמת-גן

אחרי שהתכבדנו באספרסו משובח שהכין לנו אלון קדם, הגיעו לדירתו גם שכניו לבניין וחבריו לועד, יוסי זוהר, עמוס חן ומושיקו דהאן. ביקשנו לדעת איך מתנהל ועד בבניין מרובה דיירים מסוג זה, וקצת לשמוע על העבודה השוטפת שלהם.

כמה שנים אתם יחד חברי ועד?

ארבעתנו חברי ועד הבניין מזה כ-5 שנים ועובדים עם חברת הניהול איזי-האוס מזה שנתיים.

מה התפקיד שלכם דורש מכם?

לפקח באופן שוטף על כל מה שדורש בניין שכזה: נקיון, תאורה, חשמל, מעליות, וכד'… איזי-האוס מקלים עלינו את העבודה בכך שאנו מחוברים לאפליקציה אליה מחוברים כל דיירי הבניין וכל בעיה או שאלה הנוגעת לתיפקוד המערכות בבניין מגיעה אלינו במיידי כדי שנוכל לטפל בה. אנו למעשה

איך בוחרים חברת ניהול?

זו החברה הרביעית שמתחזקת ומטפלת בבניין ביחד עם בניין מס' 12. עשינו מכרז בין מספר חברות, בחנו וראיינו אותן, קיבלנו הצעות מחיר. חיפשנו חברה שתדבר איתנו בגובה העיניים, חילקנו בינינו גם סמכויות לפי נושאים כדי שייקל את הקשר מול חברת הניהול ומול הדייריים – אחד מאיתנו למשל אחראי על נושא הגינון, אחר, שזה מושיקו שהוא חשמלאי במקצועו, אחראי על החשמל, אחד על הכספים, וכד'.

מדובר פה בבניין של 20 קומות שזה לא דבר פשוט. תקלות ובעיות יכולות לקרות בכל רגע נתון ואנחנו ערוכים לקבל קריאות ולנסות לפתור. האפליקציה של חברת הניהול איזי-האוס חוסכת לנו הרבה כאבי ראש. הם גם עושים עבורנו את הגבייה, מוציאים מכתבים ללקוחות בעיתיים, עושים הפקדות לחשבון הועד, ואנחנו בנושא הזה למעשה מקבלים ראש כמעט נקי בלרדוף אחרי התשלומים כפי שקורה בבניינים בהם הועד אחראי גם על הגבייה. אנחנו כמובן בודקים אותם מאחורי הקלעים בכל דבר, לרבות הזרמת הכספים הנגבים לחשבון. על זה ממונה אלון שהוא אחראי הכספים וגזבר הועד.

ספרו לנו עוד קצת על קבוצת הווטסאפ של הבניין.

עצם העובדה שכולם מחוברים און ליין, כל הדיירים למעשה זוכים לשקיפות מלאה לכל דבר שקורה בבניין. אם יש חסימה של רכב למשל של חדר הזבל או אם מעלית נתקעת או שדלת זו או אחרת תקולה, רוב הסיכויים שהבעייה תיפתר במהירות וביעילות.

ספרו לנו קצת על שכונת גני מרום.

מדובר בשכונה שכייף לגור בה, קרובה לכל מקום, גינה רחבה ושכנים נהדרים. תחושה של מובלעת איכותית קטנה ושקטה בלב רמת-גן.

יש בעיות שהייתם רוצים להעלות?

1. יש בעיות חנייה לתושבים ולמבקרים בבניין.

2. כל נושא הנקיון היה טעון שיפור, בעיקר בתפר שבין השטח הציבורי לשטחי הבניינים במתחם. לאחרונה מרגישים שיפור במצב.

3. עניין מסוף האוטובוסים שמפריע בעיקר כשיש אירוע כדוגמת לווית רב זה או אחר או ההילולה בהר מירון למשל, ואז אי אפשר לצאת בכלל מהשכונה – אנחנו מרגישים בסוג של הסגר ממש.

ספרו לנו על איזושהיא אנקדוטה מעניינת, בעיה מיוחדת שנתקלתם בה מול דייר זה או אחר, או סיפור משעשע שנתקלתם בו במסגרת חברותכם בועד?

מאחר ובבניין הספציפי שלנו קיים כבוד הדדי בין כל דיירי הבניין, גם אם יש חילוקי דעות, קיים שיתוף פעולה מלא עם הדיירים. לכן, לא נתקלנו בבעייה רצינית עם דייר זה או אחר. בעבר היו הרבה דירות שכורות אז היו בעיות פה ושם, בעיקר בעניין הגבייה, אולם לאחרונה הבניין התייצב עם רוב של דיירי קבע וגם השוכרים בסדר גמור, מה גם שהגבייה מתבצעת עכשיו על ידי חברת הניהול, כך שאין ממש משהו מיוחד לספר. בעיה אחת שאנחנו כן מתמודדים איתה מפעם לפעם היא החסימה של חדר פינוי האשפה. דיירים נוטים לחנות מול חדר האשפה וכשמגיעים המפנים אין להם גישה לפינוי. אז מתחילה מסכת של הודעות לדיירים, וטלפונים, ומנסים לדעת של מי הרכב החוסם, ואז לעיתים כשמגיעים לבעל הרכב מקבלים תשובות מצחיקות, כמו "אוי סליחה, לא ידעתי. הילדה חנתה בלילה בזמן שישנתי", תשובה שקיבלנו פעם בזמן שאנחנו יודעים שהילדה של הדייר הנ"ל בכלל בת 15… היתה גם אחת ש"נגמר לה המצבר" שוב ושוב במשך כמעט חודש, ואחד שהגדיל לעשות וענה "אין בעיה, אני יותר מאוחר אפנה את הפחים בעצמי…"

אלון, אתה היו"ר, ביקשת לומר מספר מילים:

"חשוב לי מאד לציין כי הכל אצלנו נעשה כאמור בשקיפות מלאה בין חברי הועד לבין עצמם ולבין הדיירים. על ועד הבית לחשוב כמנהיג ולראות לנגד עיניו את טובת הכלל ולא את טובתו שלו. להכיר את כל בעלי הדירות בבניין ולהוביל את דייריו לנקודה שאליה הם רוצים להגיע. עליו לנוע באופן מתמיד בין גילוי אמפתיה לדיירים ולרצונותיהם, לבין דאגה לרצונם של הרוב ולמצוא בכל החלטה את שביל הזהב".

שאלה לסיום, למה בעצם לקחתם אתם את ניהול הועד?

מתוךאחריות ומעורבות סביבתית וחברתית. חשוב לנו שהבניין בו אנו גרים ומגדלים את ילדינו ינוהל על ידי אנשים רציניים וישמור על ערכו ועל איכות החיים. מערכת היחסים בינינו מצויינת, יש שיתוף פעולה מלא, וכיף לעבוד יחד. כמובן שאנו מגלים רגישות ואמפתיה לדיירים שמתקשים כך או אחרת בתשלום בתקופה מסויימת, מקשיבים בסבלנות ובכבוד לדעותיהם של בעלי הדירות, גם אם הם לא עולים בקנה אחד עם רצונותיהם, מתחשבים ומגלים רגישות וגמישות בקבלת החלטות.

שווה להרשם

הרשמו עוד היום והכנסו למועדון הצרכנות שלנו

עשרות הנחות במרום נווה

דילוג לתוכן