המעבר מהגן לבית הספר – איך בוחרים?

מאת ליאת גרינפלד
בימים אלה נפתחת ההרשמה לשנה"ל תשפ"ב בבתי הספר היסודיים בעיר.
כל הורה לילד בגן חובה, חווה את החששות וההתלבטיות במעבר בין הגן המפנק למסגרת הבית ספרית, ורוצה לוודא שהבחירה תיהיה מושכלת וטובה עבור ילדו.
בשכונת מרום נווה 4 בתי ספר המזינים את ילדי השכונה ובפני ההורים עומדת הזכות לבחור את בית הספר בו ילמד הילד – בעוד שחלק מההורים אינם מתלבטים בבחירת בית הספר (בפרט כשמדובר בילד שאיננו בכור ולרוב ילך לביה"ס בו למדו אחיו), אחרים ולא מעטים, מתלבטים בסוגייה ועיון קל ברשתות החברתיות משקף את הרצון במידע.
כל הורה מבקש את הטוב ביותר עבור ילדיו – בית ספר יהפוך בקרוב לחלק אימננטי מחייו של הילד, המסגרת החינוכית שתיבחר תהא משמעותית בעיצוב והתפתחות הילד, וההורים ירצו לדעת שעשו את הבחירה הנכונה לילדיהם.

אז איך בוחרים ביה"ס? ניתן להצביע על 3 שיקולים רווחים העומדים בבסיס ההחלטה:
1. ביה"ס קרוב לבית – ראשית, ההליכה לביה"ס, ללא תלות בהסעת ההורים, מקלה עליהם, ויתרה מזאת, הילדים אוהבים את הצעידה המשותפת עם החברים. שנית, הילדים נפגשים עם חבריהם בשעות אחה"צ, מכינים ביחד שיעורים, מצטרפים לחוגים – כל אלה מהווים תשתית חברתית לילד, והניתוק שלו בשעות אחה"צ מקבוצת השווים איתה הוא לומד, תהפוך את ההורים לנהגים ותקשה על הילד את המפגשים החברתיים.
2. עם החברים – המעבר מהגן טומן לא מעט אי וודאות וחשש, ולכן כדאי להבטיח שבנושא החברים, לא יהיו הפתעות. חשוב שלילד יהיו חברים מוכרים ממסגרת הגן, פנים מוכרות וידועות לטובת ההסתגלות והחווייה, להתחיל איתן את המסע החדש, במהלכו יכיר חברים חדשים.
3. חוות דעת של הורים – חפשו הורים לילדים הלומדים בבית הספר ושוחחו איתם, שאלו את השאלות וקבלו את המידע ממקור ראשון. בהקשר זה כדאי לזכור שלעיתים, חוויה לא טובה של הורה או ילד לא בהכרח "תצבע" את הכל ולכן חשוב לשוחח עם מספר הורים. גם הרשתות החברתיות הפכו לכלי עזר בנושא, אך שוב, כדאי לקרוא חוות דעת באופן זהיר ומבוקר.
סדר העדיפויות בשיקולים לבחירת ביה"ס, משתנה בין הורה להורה, כל אחד מעניק חשיבות רבה לנושא אחר בהתאם לתפיסת עולמו והעדפותיו, אך כדאי לבחון את התמונה המלאה, לקבל מקסימום מידע, שיאפשר לקל החלטה מושכלת עבור הילד.
מילה אחת אישית – כהורים, עלינו לזכור את התפקיד שלנו בחינוך הילדים, לפני בית הספר, אנחנו אלה האמונים על חינוך ילדינו – על הערכים, על חינוך להתנהגות נאותה, על המידות הטובות שהיינו רוצים להטמיע בקרב ילדינו.
הורים המשיתים את כל מאוויהם בנושא חינוך ילדיהם, על בית הספר, חוטאים למטרה וכושלים בתפקידם – זו האחריות שלנו.
כאמור, בסביבת השכונה קיימים 4 בתי ספר יסודיים: אביגור, מורדי הגיטאות, מכל"ל ועליות. קיבצנו עבורכם כמה מילים על כל ביה"ס – בהצלחה בבחירה ובדרך החדשה.
אביגור
(תל חי 3 ר"ג)
"תבונת האדם היא הבסיס לכל הצלחה" – צ'רלי צ'פלין
העשייה בבית ספר "אביגור" מתאפיינת בהתייחסות אישית, מכבדת וקשובה לצרכיהם של כל באי בית הספר, תוך טיפוח ערכי אחריות ומצוינות לימודית וחברתית. אנו מחנכים לראות את התמונה כולה. עולם הקולנוע והאמנות החזותית מהווים עבורנו אמצעי חשוב לפיתוח סקרנות, יצירתיות, חשיבה ביקורתית וביטוי אישי.
הצוות החינוכי בבית הספר פועל בכדי לתת הזדמנות שווה לכולם ופועל בדרכים שונות לשילובם של ילדים עם צרכים מיוחדים. קהילת בית הספר, ההורים והצוות החינוכי פועלים יחדיו לקידום רווחת התלמידים ומארגנים אירועים קהילתיים הכוללים הרמת תרומות לנזקקים, גיוס משאבים לטובת שיפור המרחבים בבית הספר וגיבוש חברתי.
ערך אהבת האדם והנתינה מהווה נדבך חשוב ברוח בית הספר.

מורדי הגיטאות
(אמנון ותמר 19 ר"ג)
ביה"ס "מורדי הגטאות" מהווה מקום איכותי לחיות וללמוד בו, מספק אווירה חמה, אוהדת ותומכת ומקנה תחושה של בטחון ושייכות, באמצעות פתיחות והקשבה. ביה"ס מעודד את תלמידיו לממש ולמצות את יכולותיהם, מעודד סקרנות מקנה כלים ומיומנויות ללמידה עצמאית ולחשיבה מקורית, תוך שאיפה למצוינות אישית.
ביה"ס מטפח את ערך כבוד האדם וכל באיו מחויבים לחרות, שוויון, כבוד הדדי וערבות הדדית כערכי בסיס. צוות ביהס עובר הכשרה מטעם המרכז הבינתחומי הרצליה, בתחום הפסיכולוגיה החיובית, רוכש כלים ומיישם ברמה האישית והמקצועית.
ביה"ס בתהליך גיבוש ייחודיות כשלנגד עיניו תפיסת ריבוי האינטיליגציות והמיומנויות והאמונה כי בכל אחד ואחת מצויים כישורים, אהבות וחוזקות, ועל המוסד החינוכי חלה החובה לספק לו קרקע פוריה לצמוח בה.
מכל"ל
(מתיתיהו מנדל 11 ר"ג)
בשנת הלימודים תשפ"ב ייפתח בבי"ס מכל"ל מסלול על איזורי לאנגלית ולסייבר. החל מכיתה א' ילמדו התלמידים לפחות חמש שעות שבועיות אנגלית. כדי ליצור סביבה חווייתית ולימודית של דוברי אנגלית  יתקיימו שיעורים דו לשוניים ( אנגלית ועברית) בשיעורי חינוך גופני, אמנות, מוסיקה ובישול וזאת מעבר לשיעורי האנגלית הרגילים.
תלמידי כיתות א' – ב' לומדים במבנה נפרד וחדיש, המהווה חממה לילדים הצעירים ומאפשר מעבר הדרגתי וחווייתי מהגן לבית הספר. תלמידי מכל"ל נהנים מהארכת יום הלימודים. בתקופה הקרובה בית הספר יעבור שיפוץ וייבנו מתחמי מייקרס, רובוטיקה וסייבר שיאפשרו לתלמידים להתנסות בבנייה והפעלה של רובוטים וכן ליזום פרוייקטים חדשניים.
עליות
(האגדה 9 ר"ג)
בית ספר עליות הוא בית חינוכי, שרואה בתלמידיו את הגוונים השונים, האיכות המיוחדת רק לו ומאפשר במה למיוחד ולייחודי שבכל אחד מתלמידיו. הייחודיות של בית הספר – "עליות, בתנועה להצלחה" בית ספר המעודד את תלמידיו לשגרת ספורט ובתוכה שאיפה למצויינות, טיפוח סקרנות ולמידה עצמאית.
בי"ס עליות הוא בית חינוך המאפשר לתלמידיו תקשורת פתוחה ויחס אישי חם. מתקיימים בו אורחות חיים המאפשרים רצף קיימות בן ביה"ס והקהילה. ביה"ס מעודד בקרב תלמידיו יכולת חשיבה יצירתית, ומטפח סקרנות, רוח של יוזמה, וכישורים הנדרשים להתמודדות עם אתגרי המחר, שם דגש על מצוינות לימודית, ועל הקניית מיומנויות לצד תגבור והעצמה.

שווה להרשם

הרשמו עוד היום והכנסו למועדון הצרכנות שלנו

עשרות הנחות במרום נווה

דילוג לתוכן