חברת מאן נכסים מספרים על ניהול הנכסים במרום נווה (בין היתר גם לנדאו 7)

אנטון בונדרב, מבעלי חב' הניהול M.A.N, שבין היתר מטפלת במגדל מעל הקניון שברח' לנדאו, בראיון מיוחד לעיתון 'במרום'

מאת: גבי ברנשטיין

שלום אנטון. ספר לי קצת על עצמך ואיך הגעת להיות בעלים של חברת ניהול אחזקת בניינים.

שמי אנטון, כשהגעתי לארץ חיפשתי את התחום שאהבתי ונכנסתי לתחום של ניהול חדרי כושר ואימון אישי. מהר מאוד הבנתי שחדרי כושר מחייבים תחזוקה שוטפת ומשמעותית כי המכשירים מתבלים. בגלל שאין לי שתי ידיים שמאליות, הצלחתי לרוב לתקן ולתחזק את המכשירים בעצמי.

חברי הטוב, מקס ז'ילין היה אז מנהל אחזקה של חברה פרטית. אחרי שהוא צבר שם שנות ניסיון רבות בתחזוקה, לפני כעשר שנים הוא החליט לפתוח חברה בבעלותו – שזו מקסימום ניהול ואחזקות. באיזשהו שלב התחלנו לסייע אחד לשני – הוא בחדרי הכושר שלי ואני בתחזוקת הבניינים שהוא טיפל בהם. במקביל עברנו הכשרה במכללת מרכז הבניה הישראלי והוסמכנו. יש לנו את כל הרישיונות הנדרשים כך שאפשר להגיד שאנחנו מקצוענים מדופלמים. לאחרונה פתחנו חברה משותפת בשם MAN ניהול ואחזקת נכסים ואנחנו מאחדים את הפעילויות שלנו לתוכה.

מה לדעתך מבדל אתכם מחברות ניהול אחרות?

יש לא מעט חברות לא מקצועיות בשוק. לעומת זאת, אנחנו נותנים הרבה ערך מוסף לועדים ולדיירים של אותם בניינים – זה ממש לא מסתכם באחזקת הבניין, החניון ובניקיון, הדברה וגינון. אנחנו מביאים איתנו ניסיון של כמעט 20 שנה באחזקה ומסייעים בכל עניין שפונים אלינו – החל מתליית תמונה על הקיר וכלה בפרויקטי ענק כמו איטום ביטומני, חיזוק חיפויי בניין או החלפת ריצוף כללי. הועד פונה אלינו ואנחנו מנהלים את הנושא – מסירים לועד את כאב הראש באיסוף הצעות מחיר, השוואתן, ניהול מו"מ ועד ליווי הפרויקט עם הספק הנבחר ווידוא שכל מה שהובטח אכן קורה ומסתיים בזמן, באיכות הנדרשת ובמחיר המובטח. יש המון רמאויות בתחום ולכן הניסיון שלנו כאן משמעותי ומבטיח שמי שפונה אלינו לא יצטער. אנחנו מפרסמים הכל בפירוט ובשקיפות וזה יכול לעבור לאישור באסיפת הדיירים.

כמה פרויקטים אתם כבר מנהלים היום?

יש לנו כ-20 פרויקטים ובניינים שאנחנו מנהלים, מהמסד ועד הטפחות. במרום נווה יש מספר מגדלים – בלנדאו, בתרצה וביוחנן באדר. בנוסף אנו מנהלים בניינים גם בגבעתיים, בתל-אביב ואפילו מתחזקים קאנטרי בנתניה, בנוסף לחדרי הכושר. אנחנו מצמידים איש ניקיון יעודי לכל בניין וכן איש אחזקה קבוע שפועל במספר בניינים קבועים, כך שהועד מכיר אותו, הוא לא מתחלף כל הזמן. בנוסף יש לנו שירות האנדי-מן – איש מקצוע שמגיע ע"פ קריאה.

מה נותן השירות של ההנדימן?

ההנדימן שלנו מקבל קריאות מדיירים של הבניינים שאנחנו מנהלים ומתחזקים. בגלל שמדובר במגדלים, יש תמיד צורך של דיירים לתלות תמונות, להתקין אטמור, לתקן קירות גבס שנפגעו וכו'. מדובר באיש אמין והשירות במחיר תחרותי לשוק. הרבה אנשים לא אוהבים שמסתובבים להם בעלי מקצוע זרים בדירה, ספקים שהם לא מכירים – במיוחד אחרי מה שראינו בתוכנית יצאת צדיק בטלוויזיה. אנחנו גם נותנים שירות חירום של 24/7, כך שאם יש צורך מיידי אנחנו מגיעים מהר ומטפלים בכל מה שנדרש ומנסים לעזור לדיירים במה שאפשר.

איך הדיירים יוצרים איתכם קשר?

יש לנו מרכזיה שדרכה ניתן לפנות אלינו בשעות העבודה הרגילות – בין 08:00 ל-16:00. לאחר מכן יש לנו חיבור אוטומטי למרכזיית חירום שמפנה אלינו את הקריאות. בנוסף לזה יש אפליקציה שמקפיצה אליי את הקריאות גם למייל וכן אתר בפייסבוק שאפשר לכתוב לנו. רוב האנשים פונים בהתחלה דרך הועד, אבל לרוב כדאי לפנות ישירות אלינו, בפרט כשיש מקרי חירום.

יש איזשהו מקרה חירום שאתה זוכר במיוחד?

המקרה שקורה לא פעם ולא פעמיים הוא הצפות. אני זוכר מקרה באחד המגדלים, שהתקשרו אליי בשתיים וחצי בלילה והתלוננו שיש טפטוף מים בחדר המדרגות והוא מגיע מהגג. הגענו מיד ואז התברר שהמים דולפים מדלת של הקומה העליונה של אחד הפנטהאוזים, שלא היה מאוכלס באותו זמן – הדיירים היו בטיול בחו"ל או משהו כזה. מה שקרה היה בגלל שהתפוצצה צינורית המים שמחברת בין הברז לניאגרה של האסלה. זה צינור שעומד בלחץ גדול ולפעמים הוא לא תקני וכשהוא נקרע מתחילה ההצפה. לאחר שסגרנו את השיבר הדירתי והשגנו את בעל הדירה, כבר היה קשה להציל משהו מהדברים שהיו על הרצפה – שטיחים, רהיטים, מחשבים… – לצערי הדירה היתה מוצפת ברמה של בריכת ילדים בשלב הזה וכשהדלת נפתחה המים שטפו את כל חדר המדרגות. לשמחתי, רוב ההצפות האחרות מאותרות מהר יותר.

אני בטוח שבעשרים שנה אספתם כמה אנקדוטות יותר מוזרות…

בהחלט! היה איזה אירוע מצחיק שקרה שקיבלתי טלפון למרכזיית החירום שלנו לפנות בוקר. כשעניתי שמעתי צרחות של אישה ברמות שצריך להזמין משטרה. אחרי שהרגעתי אותה התברר כי היא הלכה לישון ובאמצע הלילה עף כנראה מקק גדול מהחלון, נצמד לוילון ונפל ישירות על הפנים שלה. היא התעוררה וראתה אותו, טיפסה על השידה, התקשרה אלינו ולא הסכימה לרדת ממנה עד שהגענו. למרות שמבחינתי זה לא בדיוק מקרה חירום, אנחנו מחוייבים להתייחס לקריאה כאל קריאת חירום – הגעתי בלילה וחיסלתי את המקק. למחרת כבר ביצענו הדברה כללית בדירה ולאחר מכן בכל הבניין. בסוף האביב ובקיץ יש עלייה בכמות המקקים, זו העונה שבה הם מתרבים בקצב מסחרר. העירייה עושה את החלק שלה ומדבירה את פתחי הביוב ברחובות, אבל המקקים לא פראיירים, מטפסים דרך הצנרת ויוצאים מפתחי הביוב של הבתים או מתעופפים ונכנסים לבתים דרך המרפסות והחלונות.

איך אתם מצעידים את הפרויקטים ואת החברה עם הקידמה הטכנולוגית?

כשהתחלנו כמעט לא היתה מודעות לטכנולוגיה בבניינים. כיום הבניינים מרושתים עם מצלמות וטלוויזיות במעגל סגור. דלתות האינטרקום הישנות מוחלפות באינטרקום חכם עם מצלמות צבע הכולל מסך בכל דירה וכניסה בעזרת צ'יפ וקוד. כל זה משפר את האבטחה בבניין ואנחנו מנהלים פרויקטים כאלה. יש מסכי מידע בלובי שמעדכנים את כל הדיירים בהודעות הועד והחברה המנהלת, כך שכל הודעה מתפרסמת מהר מאוד ובקלות. לדוגמא – להודיע על שטיפת החניון כולל מפה איזה איזור מתפנה באיזה יום ואיזו שעה מאוד קל וברור עכשיו.

רוב הועדים מנהלים שתי קבוצות וואטסאפ – אחת של הדיירים בלבד והשניה איתנו, כך שדרך הקבוצות אנחנו מקבלים קריאות מיידיות. יש לנו אפליקציה שדרכה אפשר לפתוח אלינו קריאה כולל העלאת תמונות של המפגע. הקריאה חשופה לדייר שפתח אותה כולל אופן הטיפול בה. אפשר להגדיר ברמת כל בניין האם הקריאות חשופות לנציגות הועד או גם לדיירים ואז כולם מודעים לנושא וגם כבר לא צריכים לפתוח קריאות כפולות. יש לנו כיום אתר אינטרנט של החברה, אתר פייסבוק ואנחנו נכנסים לכל הרשתות החברתיות – לאינסטגרם ובהמשך לטוויטר. כמובן שאנחנו עדיין זמינים טלפונית, כמו שהזכרתי. לאחרונה אפשר לראות שהדיירים וגם הועד מעדיפים ליצור איתנו קשר בוואטסאפ ובאפליקציה.

אחד הדברים המציקים ביותר הוא כתיבת שיקים לועד בתחילת כל שנה – איך פתרתם את זה?

אתה צודק, הנושא הזה נפתר אצלנו במספר מישורים: איפשרנו הוראת קבע דרך חשבון הבנק וגם דרך כרטיס האשראי. גם העברה בנקאית ישירות לחשבון הבנק קיימת. כמובן שאפשר עדיין לשלם בשיקים ויש גם כאלה שמתעקשים לשלם במזומן, אבל זה הולך ופוחת.

אני ממליץ גם להקים קופת חירום קטנה בנוסף לקופת הועד, כשכל דירה מפקידה לשם 20-30 ₪ לחודש. הקופה הזו יכולה לשמש לטיפול במפגעים באופן מיידי ואין צורך לקיים ישיבות ועד כדי להסכים על גביה מיוחדת. 

לסיום – יש לך איזשהו טיפ מעניין לדיירים שגם יחסכו לעצמם כסף?

יש לי כמה – אני ממליץ לנקות את הפילטרים של המזגנים פעמיים בשנה או לפחות בסוף האביב לקראת הפעלת הקירור. הפילטרים אז מלאים באבק אחרי שבמהלך החורף הלחות סתמה אותם. במקרה זה, המזגן עובד מאוד קשה, לא יעיל, פחות מקרר וצורך יותר חשמל. יש אפילו מצבים שהלכלוך מגיע לצנרת וסותם אותה ואז מתחיל טפטוף לתוך הבית. אני מכיר מקרים שבעלי מקצוע רמאים הצליחו לשכנע אנשים שיחידת המזגן לא ניתנת לתיקון וצריך להחליף אותה, בעוד שמדובר בפעולת ניקוי קלה מאוד אם עושים אותה בזמן.

אני גם ממליץ לא לבחור חברת ניהול רק לפי העלות החודשית שלה, אלא לפי המקצועיות, הניסיון והאיכות שהיא מביאה איתה. כמו המשפט ההוא שאומר שהטעם של המחיר הנמוך נשכח מהר אבל הטעם המר של איכות ירודה נשאר זמן רב – כך זה גם כאן. צריך לזכור שחברת ניהול טובה שומרת על ערך הנכס ואפילו מעלה את שווי הדירות – כי בניין שמתוחזק היטב עושה רושם מצויין על קונים פוטנציאליים, ובצדק. שמאי מעלה את ערך הנכס כאשר הבניין מתוחזק היטב. העלות הנוספת שמשלמים בשוטף, חוזרת אל הדיירים בעת המכירה. זאת בנוסף לזה שמאוד נעים לגור בבניין שנראה טוב ומריח מעולה.

שווה להרשם

הרשמו עוד היום והכנסו למועדון הצרכנות שלנו

עשרות הנחות במרום נווה

דילוג לתוכן