יש לאן לברוח

חו"ל שינה את ראשי התיבות שלו ל"חולם לטוס", אז למי שבכל זאת לא יכול לחכות כבר לעלות על מטוס ולמי שסתם בא לו לפנטז, הנה 5 חוויות שיקחו אתכם הכי רחוק שאפשר

תקופה ארוכה שרובינו מסוגרים בבתים. חו"ל שינה את ראשי התיבות שלו ל"חולם לטוס". נתב"ג אולי פתוח, אבל כמעט כל יעד אדום. בדיקות מהירות זו עדיין פנטזיה, ולהיות 14 יום בבידוד בחזרה, זו חוויה שרק תעצים את הבאסה שממילא חשים כשחוזרים מחופשה טובה. וגם אם אוזרים כוחות לטוס ולהתמודד עם תוספת הבירוקרטיה שכרוכה בכך, הרי שכתר הקורונה מרחף מעל הראש כל הזמן, מאיים לשנות מגבלות תוך כדי החופשה, וחלילה לפגוע בה או לסבך את החזרה. 

אז למי שבכל זאת לא יכול לחכות כבר לעלות על מטוס (ולא לשומקום כמו באוסטרליה, או כמסעדה, כמו בסינגפור), ולמי שסתם בא לו לפנטז, הנה 5 חוויות שיקחו אתכם הכי רחוק, נפשית או פיזית, מהבלגן הרפואי והפוליטי שאנחנו טובעים בו:

1. מתי בפעם האחרונה הייתם על גג העולם?

הר הקילימנג'רו עם כיפתו המושלגת והמלכותית, חולש על כל אפריקה מגובה של כמעט 6,000 מטרים. עד כדי כך גבוה, שלפעמים בטיסה, כיפתו בולטת מבעד למרבד העננים. 

טיפוס על ההר לא מצריך ציוד מיוחד וניסיון, אך כן מצריך כושר, כל עוד לא נבנה רכבל, ויש כבר תוכניות כאלה. שינויי האקלים גם לא צופנים עתיד לבן להר, לכן אם אתם רוצים להספיק להנות ולהתגאות בחוויה יחסית ייחודית ונדירה, מהרו לכבוש את ההר. ייקח לכם לפחות 5 ימים ותיפרדו מ-1300 דולר, אבל שווה כל רגע וסנט. 

ואם כבר אתם בסביבה, טנזניה גם מציעה את הספארי הכי שווה באפריקה, שהרוב מכירים בשם סרנגטי, למרות שזו רק אחת מבין כמה שמורות בהן מבקרים. אריות, נמרים, צ'יטות, ג'ירפות, צבועים והיפופוטמים הם רק חלק מתושבי הסביבה, ובעונה גם שיירות בלתי נגמרות של זברות וגאנו, כולם יחד מבטיחים לכם חוויה בלתי נשכחת. ואם אתם ממש ברי מזל, אולי גם תראו טרף מתרחש מול עיניכם, או שפילים יסבו איתכם לארוחת ערב. 

תוכלו לקנח בטבילה בים הטורקיז, אבל זה כבר בהמלצה הבאה. 

בטנזניה לא מאמינים בקורונה, אחרי שצמחים ופירות נמצאו חיוביים. החל ממאי הפסיקו את הספירה האובססיבית, לא דורשים בדיקה בכניסה, וריחוק חברתי שומרים רק מהאריות בספארי, וגם זה לא יותר משני מטר, לכן המדינה נחשבת אדומה. 

2. רוצים ללחוץ יד לגורילה?

עדיף שלא, אבל כן תוכלו לעשות סלפי עם היונק הענק הזה, בסביבתו הטבעית, ממרחק מטרים ספורים, ולשהות במחיצתו, ללא חוצץ, עד שעה שלמה! זהו מין בסכנת הכחדה, שעובר שיקום מוצלח בשנים האחרונות, בין היתר תודות למחיר הלא זול שמשלמים מטיילים המעוניינים לחוות את המיפגש המדהים הזה. הן חולקות את יערות הגשם שבאוגדנה, קונגו ורואנדה, מלחכות בהם בהוד צמחוניותן מבחר עלים וצמחים.

אז למה לא רואנדה? רואנדה שמה לעצמה מטרה להיות סינגפור של אפריקה. מתפתחת, היגיינית, בטוחה, ונראה שהיא בדרך המהירה לשם, אחרי ששמה את רצח העם הנורא מאחוריה. 

המשמעת בנושא המגיפה חזקה, והיא ירוקה כמו עלה שרק הנץ. 

קו ישיר נחנך טרם הקורונה, אך הופסק בגלל המצב. כעת בחנוכה תהיה הזדמנות חד פעמית לטיסה ישירה, לטיול מדהים של 8 ימים, גדוש בספארי וחיות, נופי הרי געש כבויים ואגם משובץ איים, טעימה מתרבות מקומית ואותנטית, וקצת היסטוריה, ומי שיירצה, גם יגיד שלום לגורילות. אז במרחק כ-5 שעות טיסה, ממתין לכם עולם אחר ורגוע (שבשוטף ניתן לטוס אליו דרך אתיופיה). 

3. רוצים להיכנס לתוך שומר מסך?

מכירים את דיונות החול הפוטוגניות משומר המסך של ווינדוז? אז זה לא פוטושופ, זה ממש קיים. לא תוכלו להגיע לשם דרך מסך המחשב, אבל אחרי טיסה ארוכה לדרום אפריקה והמשך לנמיביה, תצליחו. טיפוס ברגליים יחפות על הדיונה בשעות הבוקר המוקדמות לפני החום המדברי הגדול שיצרוב את כפות הרגליים, יביא אתכם לראש אחת מהן. לפניכם תהא פרוסה הירידה הגדולה, שנראה כאילו אף אדם לא דרך בה לפניכם, וריצה מהירה למטה תגרום לכם להרגיש כמו אסטרונאוט בהליכה על הירח. חוויה עוצמתית וכיפית, שתרצו לשחזר, רק תזכרו שכל ירידה היא גם עלייה. הדיונות הן סימן ההיכר של נמיביה, גן עדן מדברי ברובו, ודי מודרנית ומערבית בערים הגדולות המועטות שבה. גן העדן הזה מכיל גם חופים אטלנטיים אינסופיים, מושבות כלבי ים, ספארי לצד מדבר מלח, עיירות כורי זהב נטושות, שבטים הצובעים את עורם, דרכים אינסופיות, ויישובים בסגנון גרמני, זכר לשלטונם שם. 

מדינה שגדולה פי 40 מישראל, אך אוכלוסייתה רק כרבע מאיתנו. לא פלא שקובי אלכסנדר ברח אליה. 

נמיביה פתוחה למטיילים, יש צורך בהצגת בדיקה שלילית בכניסה, ולצערנו, בלי הצדקה, היא עדיין נחשבת אצלנו אדומה. אם זמנכם בידכם, שלבו אותה עם חלק מדרום אפריקה, או מםלי ויקטוריה, ותזכו בחוויה שתשאיר טעם אדיר של עוד.

4. חול לבן, ים טורקיז ובלי מדוזות (או מיליון תיירים)?

כן, יש כזה דבר. ולא, זו לא זנזיבר, כי היא עונה רק על 3 מתוך 4 הקריטריונים, אחרי שהפכה מזמן ליעד תיירותי לעייפה, שבעונות מסויימות חופיה נדמים כאילו הם עוד חוף בארץ, מרוב העברית שנשמעת מכל עבר. רק מטקות חסרות. כבודה של זנזיבר במקומה מונח, היא עדיין יפיפיה, שוק מאכלי הים הלילי הוא חוויה קולינרית מיוחדת, וסימטאות עיר האבן שלה מזכירות את יפו או עכו של פעם.

אבל אני מדבר על האי לאמו, בקניה. פנינה לא מוכרת, שלא קל להגיע אליה, אך המתאמץ יתוגמל באי אותנטי, לא מוצף תיירים, עם מלונות בכל הרמות, אך לא יותר מדי מהם. אז מדונה, סטינג וקייט מוס לא טועים, הם, לצד אריסטוקרטיה אירופאית ומבחר סלבריטאים, הפכו את האי שמול עיר החוף הסווהילית הותיקה ביותר באפריקה, ליעד קבוע לחופשה שקטה, מפנקת, הרחק מעין הקהל הרחב. 

ואם כבר קפצתם לקניה, המדינה גם מציעה ספארי קלאסי עם סוואנות ענק וכמויות של חיות, שניה רק לטנזניה בחוויה, ולהרפתקנים שבכם, גם טיפוס על הר קניה, הפיסגה השניה הכי גבוהה באפריקה, כמעט 5000 מטרים גובהה. 

קניה מדינה אדומה עדיין, למרות תחלואה לא גבוהה. תצטרכו להציג בדיקה שלילית בכניסה, ומעבר לכך, שמרו על כללי הקורונה והיגיינה, ותחוו חוויה אותנטית ומדהימה.

5. לא רק דני קושמרו יכול להגיע למקומות מסוכנים.

מתי בפעם האחרונה רחצתם בבריכה טבעית שנמצאת במרחק סנטימטרים בודדים ממפל הנופל 100 מטרים בשאון רב? 

בריכת השטן, לא בכדי, נמצאת באי של ליוינגסטון, אי שנמצא בנהר הזמבזי העליון, רגע לפני שהוא נופל ברוב הדר, קצף וקשתות צבעוניות לזמבזי התחתון. אלו הם מפלי ויקטוריה, אחד מפלאי עולם, מפלים מדהימים למראה, לא פחות ואולי אף יותר מאיגוואסו שבגבול ברזיל ארגנטינה וניאגרה שבארה"ב. 

מדובר במפל שבשיא זרימתו רוחבו קילומטר וחצי, ומימיו נופלים מגובה של 100מ' לערוץ נהר צר. המראה עוצמתי ורועש, ואפשר גם לחוות אותו ממעל, במסוק, מיקרולייט או אומגה. 

המפל משותף לזמביה וזימבבואה, המראה שונה מכל אחת מהן, ולא ישאיר אתכם יבשים. המדריכים שילוו אתכם כאן לא דורשים טיפ, מדובר בעשרות קופים ובבונים שנמצאים במסלולי ההליכה, מה שמוסיף עוד יותר לחוויה המרתקת ממילא (ולא, אל תאכילו אותם או את עצמכם בבננות, או כל אוכל אחר, בזמן הביקור).

אפשר לצרף למפלים ביקור בספארי צ'ובה המדהים שבבוצואנה השכנה, או לשלב אותם עם טיול בדרום אפריקה או נמיביה השכנות. 

זמביה וזימבבואה פתוחות למבקרים, מצריכות הצגת בדיקה שלילית בכניסה, ולצערנו, עדיין אדומות, למרות תחלואה די נמוכה, כמו ברוב אפריקה. 

בא לכם לברוח לאחד המקומות?

צלצלו אלי, עמי בורג, ל-054-6870770,

או כיתבו אלי ami@africa4u.co.il

וקבלו ייעוץ, תכנון או ארגון בהתאמה אישית, מקצועי ואמין.

שווה להרשם

הרשמו עוד היום והכנסו למועדון הצרכנות שלנו

עשרות הנחות במרום נווה

דילוג לתוכן