לדעת להוקיר תודה

הטור של קרן בנימין, מאמנת ומטפלת רגשית טור החיים הטובים:

לאחרונה הסתובב ברשת סרטון על אדם בכיסא גלגלים שמנסה לעלות במדרגות, סרטון על אדם שהראה נחישות רבה ומעוררת השראה מול האתגרים בחייו.

זה גרם לי לחשוב, האם אנחנו מוקירים תודה על הטוב שיש בחיינו?

התשובה הכנה לכך היא שרוב הזמן אנחנו לא מוקירים תודה, אולי רואים את הטוב לרגע קט ולפעמים לא רואים אותו כלל, ומנגד, עסוקים כל הזמן בשלילי – לקטר, להתעצבן, לכעוס ולהיות מתוסכלים על כל מה שלא הולך לנו בחיים: אנו רואים את הזוגיות שאין לנו, או שיש לנו זוגיות אך היא לא טובה, את הבית שעוד לא קנינו או שדווקא את המשכנתא שחונקת, את הקידום בעבודה שעדיין לא השגנו, ואת השדרוג בשכר שעוד לא קיבלנו, ועוד ועוד ועוד.

אבל רגע! זוכרים את אותו אדם נכה שמנסה לעלות במדרגות? בכל פעם שאנו מקטרים אנו צריכים לחשוב על מישהו פחות בר מזל מאתנו, ואז לבחון מה טוב אצלנו בחיים: הבריאות, המשפחה, בן/בת הזוג, הבית, העבודה, החברים… הריי כל אחד יכול למצוא מספר דברים טובים בחיים שעליהם הוא מודה.

למה חשוב בכלל לעצור ולהתבונן בטוב?

הכלל הוא שהדבר שמתמקדים בו – הולך וגדל! זהו עקרון "דומה מושך דומה" המתאר כיצד האנרגיה שאנו שולחים לעולם, חוזרת אלינו בעוצמה גדולה יותר. כל אטום בטבע רוטט ומהדהד עם הדומה לו, והאדם אינו שונה. אנרגיה שלילית מושכת אנרגיה שלילית מהיקום, ואנרגיה חיובית מושכת אנרגיה חיובית. כאשר נתעקש למצוא את החיובי במציאות היומיומית – נפסיק למשוך אלינו רמה נמוכה של תדרים ונחליף אותם במציאות גבוהה יותר, כלומר, יקרו לנו יותר דברים טובים.

לכן, נשמור מחברת קטנה ליד המיטה, ונתחיל לתרגל עיקרון זה. כל בוקר נתחיל עם הודיה על ה"יש". הוקרת תודה גורמת לנו להתחיל את היום שלנו באנרגיה חיובית ולמגנט אנרגיה חיובית אלינו.

החלק השני של תרגול זה מגיע בערב – באותה המחברת נרשום את כל ההצלחות הגדולות והקטנות שלנו במהלך היום: ניזכר בכל מה שעשינו, השגנו, יזמנו, ואת כל המקומות בהם פעלנו למרות שהיה היסוס או פחד.

אבל רגע – מה עם כל הדברים שלא מסתדרים לנו במהלך היום? להתעלם מהם ולהגיד תודה כל הזמן זה לא לשקר לעצמנו?

פה החוכמה היא להסתכל על כל הדברים האלה ולחשוב אחרת, כי לכל דבר בחיים שלנו, יש יותר מנקודת מבט אחת, וזה מה שאנחנו צריכים לתרגל. נחשוב, מה היה טוב באירוע הזה שקרה לנו? אילו דברים אנחנו לומדים על עצמנו, על היכולות שלנו, על הכוחות שלנו, אולי זיהינו תכונה שלילית שאנחנו רוצים לשנות, אולי זיהינו נקודה רגישה אצלנו וראינו גם מה היה הטריגר ואנחנו יודעים בדיעבד איך לא להגיע לאותה נקודה שוב.

לדוגמא, במריבה עם בן/בת הזוג, אנחנו יכולים לזהות נקודות רגישות אצל שנינו, או אי הבנה שקרתה, וברגע שנזהה זאת נוכל יחד עם בן/בת הזוג, לדבר על כך בצורה רגועה, לתקן ולצמוח מזה חזקים יותר כזוג.

כל הטעויות המזוהות והתובנות האלה גם הן הצלחות שהשגנו לאורך היום – אלו הצלחות כי הן גורמות לנו להשתפר כבני אדם. לכן נרשום גם אותן במחברת ההצלחות שלנו. וכאשר אנו מסכמים את היום שלנו בחיוב, אנחנו הולכים לישון בהרגשה טובה ושומרים על תדר חיובי.

הרעיון הוא שברגע שאנו מנהלים את המחשבות והרגשות שלנו, אנו לא נותנים לדברים השליליים בחיינו לנהל אותנו, אנו מאוזנים יותר במחשבה שלנו, חיוביים יותר ומושכים לחיינו עוד דברים חיוביים.

חשוב להבין שלאן שהולכת תשומת הלב שלנו כך נראית המציאות שלנו, כי אנחנו אלו שקובעים איך המציאות שלנו נראית ומה ההרגשה שלנו בתוכה. אם נתרגל את ההסתכלות על הטוב במציאות החיים שלנו, כל המציאות שלנו תיראה לנו טובה, וכתוצאה מכך נהיה מאושרים יותר.

מאחלת לכם חודש של הכרת תודה וחשיבה חיובית.

קרן בנימין

מאמנת ומטפלת רגשית

לתאום פגישת היכרות: 050-661-0329

שווה להרשם

הרשמו עוד היום והכנסו למועדון הצרכנות שלנו

עשרות הנחות במרום נווה

דילוג לתוכן