ראיון החודש עם דני גולדשטיין – מחזיק תיק שפ"ע

דני גולדשטיין: "זה לא סוד שראש העיר העמיד לעצמו כמטרה להפוך את העיר לאחת הערים הנקיות ביותר בישראל, וזהו יעד לא פשוט, אבל אני בהחלט יכול להעיד שראש העיר עושה הכל על מנת להגיע למטרה הזו, ואני שמח להיות זה שמחזיק בתיק החשוב הזה ולהיות חלק מהתהליך שבו אנו עושים כל מאמץ לשפר ולהגיע למטרה הזו.".

דני, ספר לנו בכמה מילים על עצמך.
שמי דני גולדשטיין, יליד ארגנטינה, מתגורר ברמת גן כ-30 שנה. אב לשני בנים. את דרכי הציבורית התחלתי מהרגע שהגעתי לעיר. התחלתי כחבר בוועדי הורים בבתי הספר של ילדי, ומשם הגעתי לתפקיד יו"ר הועד העירוני, תפקיד בו שימשתי מספר קדנציות. לאחר מכן המשכתי בפעילות קהילתית וחברתית והצטרפתי לרשימתו של צבי בר למועצת העיר. כיום אני חבר מועצה זו הקדנציה השלישית כבר. בין התיקים שזכיתי להחזיק בהם כחבר מועצה היו יו"ר מפעלי בית עמנואל, תיק בטחון העיר, תיק איכות הסביבה, חבר בועדות שונות כדוגמת ועדת בניין עיר, ועדת הנחות בארנונה, ועוד. בתקופת ישראל זינגר אני הייתי הראשון לפרוש מהקואליציה אל האופוזיציה ביום שהתפוצצה הפרשה שבעטיה הוא נעצר.
בקדנציה הנוכחית אני מחזיק בתיק שפ"ע כאשר עד לאחרונה החזקתי אותו במשותף עם ראש העיר מר כרמל שאמה.
בנוסף אני משמש כיום כממלא מקום יו"ר מפעלי בית עמנואל, ובחודש אפריל הקרוב צפוי לחזור לשמש כיו"ר החברה, על פי ההסכם הקואליציוני שנחתם בתחילת הקדנציה.
כמחזיק תיק שפ"ע, האם אתה מרוצה מרמת הנקיון בעיר?
כעקרון, גם אני וכמובן גם ראש העיר, עדיין לא מרוצים לגמרי מרמת הניקיון בעיר והיינו שמחים לראות את רמת-גן הרבה יותר נקייה. זה לא סוד שראש העיר העמיד לעצמו כמטרה להפוך את העיר לאחת הערים הנקיות ביותר בישראל, וזהו יעד לא פשוט, אבל אני בהחלט יכול להעיד שראש העיר עושה הכל על מנת להגיע למטרה הזו, ואני שמח להיות זה שמחזיק בתיק שיפור פני העיר הכל כך חשוב הזה ולהיות חלק מהתהליך שבו אנו עושים כל מאמץ לשפר ולהגיע למטרה הזו.
מערכת 'במרום' עוקבת באופן שוטף אחרי מצב הנקיון בכיכר במרום נווה, ואנו חייבים לציין שהכיכר סובלת מרמת ניקיון נמוכה. מדוע לא מבצעים ניקיון תכוף יותר, אכיפה גדולה יותר והתאמה של הפחים?
בכיכר מרום נווה ישנם עובדים יעודיים לניקיון הכיכר והם נמצאים ב-2 משמרות עד לשעות הערב כדי לשמור על רמת ניקיון רציפה. אכן ישנם בעיות עם גודל וסוג הפחים שנמצאים כרגע בכיכר והאגף פועל להחלפתם כדי שיתאימו לכמויות ולצרכים הנדרשים.
האם בזמן הקורונה אתה יכול לספר לנו נתונים לגבי פינוי פסולת ביתית?
בתקופת הקורונה אגף שפ"ע נדרש לבצע את ההתאמות הלוגיסטיות הנדרשות בעקבות העלייה בכמות האשפה ובמיוחד בעלייה של פינוי הגזם והגרוטאות והפסולת למחזור. הכמויות היו חריגות ביחס לשנים קודמות, אבל עקב מהירות תגובת האגף, רמת השירות לתושבים לא נפגעה.
מה הדירוג של ר"ג ביחס למחזור אשפה. האם אתה מרוצה ?
רמת גם זכתה לאחרונה במקום ה-1 כעיר הכי ממחזרת בארץ וזאת כתוצאה מרמת מחזור גבוהה מאוד. אגף שפ"ע מקפיד מאוד על כל נושא המחזור בעיר ופועל בשילוב עם התושבים בנושא.
כיושב ראש בית עמנואל איך אתה רואה את השנה הבאה והיציאה מהקורונה ?
קודם כל הרשו לי לתקן, כרגע אני משמש כממלא מקום היו"ר. ולעניין עצמו, אין ספק שלמשבר הקורונה יש השלכות כלכליות משמעותיות הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. כידוע בית עמנואל הוא זרוע ביצועית של עיריית רמת-גן ואמון על התחום של החינוך הבלתי פורמלי, תרבות ופנאי בעיר. החברה מתבססת על כשמונים אחוז הכנסות עצמאיות, וכתוצאה ממשבר הקורונה ספגה החברה איבוד הכנסות משמעותי בשנת 2020 בסך עשרות מיליוני ש"ח. לפי ראות עיני והבנתי, היציאה של החברה ממשבר זה תהיה הדרגתית וכרוכה בנקיטת צעדים ופעולות, בין היתר שימת דגש על היצע מגוון של פעילויות איכותיות, חתירה להשבחת הפעילות, הפחתת הוצאות לצד הגדלת הכנסות, הובלת יוזמות ייחודיות, יצירת עוגנים כלכליים וייעוד התמורות לטובת הפעילות.
אין לי ספק שהחברה, בזכות המנכ"ל יאיר דמארי והצוות הנפלא העומדים לצידו תדע לצאת ממשבר הקורונה באופן מיטבי, בפרט הודות לתמיכה היוצאת דופן של הנהלת העיר בהובלת מר כרמל שאמה, אשר מייחסים חשיבות רבה מאד למסגרות החינוך המשלימות ולצרכי הקהילה.
לסיכום כמה מילים על ראש העיר ותפקודו בתקופת הקורונה
זאת הקדנציה השלישית שיש לי הזכות לשרת את הציבור כחבר מועצת העיר, עבדתי תחת שלושה ראשי עיר ואין לי ספק שמה שהביא לעיר כרמל שאמה הכהן לא ניתן להשוות לאף ראש עיר אחר. אם זה בחריצות, ביוזמות, ביכולת להיות מעורב בכל פרט מהקטן ועד הגדול ביותר והיכולת לייצר מקורות הכנסה ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות העיר – דבר המאפשר לו לבצע השקעות חסרות תקדים. את יכולת המנהיגות שלו יכולנו לראות עכשיו בתקופת משבר הקורונה, כשלטעמי הוא הוביל את העיר בצורה יוצאת דופן, ולא רק שהורגש בשטח שיש על מי לסמוך, ראינו אפילו שכל המדינה יישרה קו עם פעולות רבות שהתחילו על ידי ראש העיר.

שווה להרשם

הרשמו עוד היום והכנסו למועדון הצרכנות שלנו

עשרות הנחות במרום נווה

דילוג לתוכן