ראיון חג העצמאות עם סגן ראש העיר עו"ד רועי ברזילי

רועי, באחרונה ביקרת לא מעט באזור מרום נווה, בעיקר במרכז המסחרי. תוכל לספר לנו מה מטרות הביקורים התכופים?
אני גר בסמוך מאד למרום נווה. חלק מהביקורים שלי הם לא רשמיים, אבל מה שכן עשיתי הוא סיור על הגג של המרכז המסחרי מתוך מטרה לבחון אם אפשרי להחזיר אותו לייעוד המקורי שלו שהוא כיכר עירונית על הגג. חשבתי שיהיה נכון לבדוק אם ניתן יהיה להקים על הגג בית קפה קטן ונחמד, אפילו במבנה נייד ומסביבו גינה או שטח ירוק פתוח, עצים כדי לתת צל ובנוסף גינה קהילתית קטנה – שכל אלו שימושים שבאמת מותרים לפי התב"ע ולא נוצלו עד היום. אני חושב שזה פשע שגג בשטח של 4,000 מטרים מרובעים שאמור לשמש כיכר עירונית, לא מנוצל ולא משרת את הציבור וצריך לתקן את זה.
ומה המסקנות?
כרגע אנחנו מחכים לתשובות אם ניתן להעמיס את העומסים הנדרשים לשם כך על הגג, ובאיזו מידה ניתן אכן לעשות את זה על הגג או לפחות בחלקו. אם כן, הצעתי כבר לראש העיר שזה הכיוון שנראה לי נכון לניצול הגג. ראש העיר רצה בתכנון המקורי גם להעתיק את גינת הכושר ומתקנים נוספים, אך זה התברר כבלתי אפשרי בגלל שהמבנה לא יעמוד בעומס. אני מדבר על שכבה דקה של אדמה של כ-10 ס"מ, שתאפשר שטח ירוק, ובמקומות יותר חזקים מבחינה קוסנטרוקטיבית לנטוע עצים וכד'. העניין עדיין לא סגור ובודקים מה כן ניתן לעשות עם הגג כדי להפוך אותו או לפחות בחלקו לשטח פעיל.
כמי שאחראי על העסקים בעיר, לאחר שנה מאד לא פשוטה, מה אתם עושים על מנת לסייע ולקדם את העסקים בעיר?
נכון שלכאורה היינו מצפים שמצב העסקים אחרי שנת הקורונה יהיה בכי רע, אולם בפועל מסתבר שדווקא ב-2020 נפתחו יותר עסקים מאשר נסגרו ומשהו מיוחד קורה דווקא בגלל הקורונה. עסקים קטנים וחלשים נסגרו אבל לעומתם צומחים וקמים עסקים חדשים. עסקים שהיו בדמי מפתח היו הראשונים שנפגעו ובמקומם נכנסו חדשים. אני רואה בזה סוג של תיקון. כמו יער שנשרף ובמקומו מתחילים לצמוח עצים חדשים. נפתחו יותר עסקים גדולים, יותר עסקי מזון ובתי אוכל. אתן לכם מספר נתונים שמעידים על כך: בשנת 2020 כ-350 עסקים החליפו ידיים והירידה בהכנסות מארנונה עסקית ב-2020 היתה בסך הכל של 4% שהיא לא ירידה משמעותית, מה שמעיד על כך שעל רוב העסקים שנסגרו צמחו חדשים.
ומה מבחינת הסיוע לעסקים?
לאחרונה השקנו את המערכת לרישוי עסקים החדשה המקוונת שמאפשרת להגיש און ליין סט של טפסים והבקשה נבחנת מיידית כשהיא עולה. זה מפשט מאד את התהליך לקבלת רישוי עסק. עוד דבר שעשינו בתקופה שבה עסקי המזון לא פעלו זה לא גבינו אגרת הוצאת שולחנות וכסאות לרחוב, ועכשיו עם היציאה מהקורונה אנחנו חוזרים לגביית ארנונה עם הקלות כשכרגע ויתרנו על גביית ארנונה בשטח פתוח מקורה, כדי לאפשר הצללה על הישיבה בחוץ.
באופן כללי אנחנו משתדלים לסייע ולתת פתרונות יחודיים ככל הניתן לבתי העסקים ונלחמים בבתי עסק שפועלים ללא היתר או רשיון עסק.
מהי תכנית הפעולה שלכם בנוגע לשיפור חזות הרחובות הראשייים של רמת-גן?
עוד אנחנו פועלים לשיפור חזות העסקים ברחוב. ברח' ביאליק למשל הזמנו 20 סטודנטים משנקר לסיוע בעיצוב חלונות ראווה בתמורה למילגה. חשוב לציין כי רחובות שלמים נכנסים לשלב תכנון ובניה מחדש. ישנם 3 רחובות שאנו בקרוב נתחיל בעבודות לשינוי הניראות שלהם: ז'בוטינסקי שאנו עומדים להשקיע בו סכום של כ-50 מיליון ש"ח בפיתוח בשיתוף נת"ע, רח' עוזיאל לכל אורכו ורח' הירדן. הרחובות הללו על פי התוכנית ישופצו באופן מלא, ויכללו שבילי אופניים. ברצוני לציין שעמדתי על כך שבתכנית המתאר החדשה תינתן עדיפות ברורה לשדרות המרכזיות של העיר מבחינת זכויות בנייה כדי שהקבלנים יעדיפו להתרכז בשדרות האלה ולאפשר הרחבות של הדרך, שבילי האופניים, חזיתות החנויות וכיו"ב.
כמחזיק תיק הספארי, ספר לנו על על הפתיחה המחודשת שלו
השקענו בשנתיים שלוש האחרונות קרוב ל-10 מיליון שקל בפיתוח ובתשתיות של הספארי. מתוכננות תצוגות חדשות ומתחם גלמפינג (קמפינג לילה בספארי), הצבנו תאורה חדשה בספארי – מה שמאפשר בילוי נעים יותר וגם צמצום הלחץ של המבקרים. שינינו גם את שיטת ההגעה לספארי ומעתה יש להרשם מראש לביקור, וזה צמצם באופן משמעותי את העומס בשכונות הסמוכות כמו רמת-חן.
הקורונה פגעה בהכנסות הספארי לאורך שנה שלמה ופגעה בנו כלכלית קשה. מצד אחד לא היו מבקרים ומכאן שגם לא היו הכנסות, ומצד שני לא קיבלנו פיצוי מהמדינה כי אנחנו גוף נתמך, ומקבלים רק כספי פיתוח. ההכנסה העצמית של הספארי היא 98 אחוז, ואנחנו עדיין נאבקים לקבל כספים. עם זאת, עם היציאה מהקורונה המצב השתפר ואני קורא לכולם לבוא ולחזור לבקר את הספארי.
עדכן אותנו לגבי מוזיאון רמת-גן. מתי אמור להיפתח ומה נוכל לראות שם?
אנחנו צופים שהמוזיאון לאומנות ברמת-גן ייפתח ככל הנראה או ביוני או בספטמבר הקרובים. המועד לא נקבע סופית. המוזיאון יציג אומנות ארץ ישראלית עם נגיעות של אומנות בינלאומית שמתכתבת עם אומנות ישראלית, וזה יהיה הייחוד של המקום. התכנית היא להציג יצירות ואמנים עדכניים שמתכתבים עם המציאות הישראלית העדכנית. אני לא יכול לפרט כרגע על תערוכת הפתיחה שתהיה על נושא מסויים, אבל אני יודע שהיא הולכת להיות מדהימה, ויגיעו אליה מירב שוחרי האומנות בישראל שלא ירצו לפספס אותה. אמורים להפתח במקום 2 בתי קפה שישמשו גם את השכונות באזור גם כשהמוזיאון סגור. תהיה פעילות גם בשבתות וגם באודיטוריום גדול שנבנה במקום.
הרבית להתבטא בשנה האחרונה ברמה הפוליטית הארצית. איפה אתה רואה את רמת-גן על המפה הפוליטית?
תוצאות הבחירות העידו על כך שרמת גן עוברת שינוי של ממש גם במישור הלאומי. מעיר שמרנית ביסודה היא עוברת להיות עיר הרבה יותר ליברלית ופלורליסטית, ופחות מסורתית. אחוזי ההצבעה למפלגות המרכז ושמאל מעידה על כך שרוב התושבים מצביעים למפלגות שחושבות שטוב שתהיה תחבורה ציבורית בשבת, ואולי נכון שתהיה הפרדה בין דת למדינה, ואני מאמין שהמגמה הזו תלך ותתחזק עם התפתחות העיר כעיר ליברלית. אני חושב שמגמות השינוי האלו הם הרבה בזכות עמדה נחושה וברורה של ראש העיר, שכמותי מאמין בגישה של 'חיה ותן לחיות' ולא לאפשר כפייה במרחב הציבורי.
מה תרצה לאחל לתושבים לקראת יום העצמאות?
שנמשיך להתפתח ולצמוח כעיר מובילה, ושיהיה בהחלט חג שמח!

שווה להרשם

הרשמו עוד היום והכנסו למועדון הצרכנות שלנו

עשרות הנחות במרום נווה

דילוג לתוכן