שנה חדשה בפתח

מאת ליאת גרינפלד לוי

שנה חדשה עומדת להתרגש עלינו, וזאת לאחר שהשנה המאתגרת שמסתיימת, נראתה לנו כמו עשור של טרלול אחד גדול.

שנת 2020 היתה באמת סוג של תקלה אחת מתמשכת – הנגיף שבא עלינו לכלותינו הפך עלינו את עולמינו, סגרים, הנחיות, הגבלות, עול כלכלי, נפשי, בדידות ומוות. שנה שמתחה אותנו לקצה, והסוף עוד לא ברור.

בכל פתיחת שנה חדשה, אנו מייחלים לשנה טובה יותר – שמחה יותר, מאושרת יותר, שונה ואחרת, באופן טבעי יש בנו ציפייה וכמיהה למשהו אחר, טוב יותר, כפי שכתבה נעמי שמר "שיפה ושונה תהא השנה..".

ואז איכשהו השנה חולפת ולא כל התקוות מתממשות, ולא תמיד כל מה שייחלנו לו קורה , וכך כמו גלגל, אנחנו חוזרים ומבקשים שהשנה החדשה תיהיה טובה יותר…

ואולי אי אפשר להתחיל כל פעם מחדש? למחוק את הישן ולפתוח משהו נקי?

ליבינו אוגר את חוויות השנה שחלפה – את השמחה אך גם את המכאוב, את הקשיים ואת ההצלחות, את ההפסדים ואת הנצחונות. הכל נמצא במעמקי הנפש, חלק מתפוגג, חלק אחר מתקבע ולא ממהר להרפות.

ואולי הציפיות שלנו לשנה חדשה טובה ושונה, הן מעט מנותקות כי לא באמת אפשר להתעלם מהישן?

המשורר ט. כרמי כתב טקסט יפה ומעורר חשיבה:

אָלֶפְתָּיו

מִסְתַּבֵּר, שֶׁקָּשֶׁה לְהָבִיא מַשֶּׁהוּ לִידֵי גְמָר גָּמוּר וּמְסֻיָּם

וּלְהַתְחִיל מֵאָלֶף רַעֲנָן וּמְבֻיָּשׁ.

נִצְטָרֵךְ, אֵפוֹא, לְהִתְרַגֵּל לְהַתְחִיל מִיָּשָׁן

וְלִגְמֹר תָּמִיד מֵחָדָשׁ.

כרמי אומר לנו – קשה לסיים משהו לגמרי ולהתחיל מחדש, הדברים שחווינו, הטובים וקשים, החלומות שחלמנו, ההשגים והכשלונות והמסע שעברנו עד כה – לא ניתן להשאיר אותם מאחור ולהתחיל לגמרי מחדש.

צריך להתחיל מהישן – לא למחוק אותו, לא להדחיק או להתעלם ממנו, לנסות לייצר תובנות ממה שעברנו, ללמוד מהן. להתיידד עם הישן, לתת לו מקום בחיינו.

גלו סלחנות ומחילה כלפי הישן – הוא חלק מאיתנו, גם אם לא תמיד היה נעים, קרבו אותו אליכם, נסו לגלות מה הרווחתם ממנו, מה למדתם ומה ימשיך ללכת אתכם.

שנת 2020 היתה מטורפת, ונראה שהיא לא הולכת להסתיים, אפילו החיסון שכבר פה, לא ימנע כנראה סגר נוסף – אנחנו למעשה מתחילים שנה חדשה, באותם חיים שהיו לנו בשנה שחלפה…

ברוח זו, מציעה לכולנו – את כל הכבודה שלנו מהשנה שחלפה – את החוויות והזכרונות, את האהבות והאכזבות, את התקוות ואת כל מה שתכננו לעשות – את כל אלה תביאו אתכם להתחלה החדשה, כיון שמתחילים מהישן. 

שווה להרשם

הרשמו עוד היום והכנסו למועדון הצרכנות שלנו

עשרות הנחות במרום נווה

דילוג לתוכן