600 מילים על המצב

600 מילים על המצב או... 3 הערות על המצב מאת ליאת לוי גרינפלד

1.
בחודשים האחרונים הקורונה הורידה פרופיל, ונדמה כי הפכנו לחברה אלימה ואגרסיבית מאד, והדבר ניכר בכל מקום – הפשיעה ברחובות גואה, הבדואים בדרום משתוללים, הערבים ישראלים רצחים על בסיס יומי, מנהלי בתי הספר מדווחים על עלייה משמעותית בתקריות האלימות בבתי הספר, נשים נרצחות, נערים מבצעים עבירות פשע חמורות.. אם נשתמש במונח מהקורונה – משתולל פה גל ענק של אירועים קשים, מקדם ההדבקה עולה והשיא נשבר כל יום.
חלק מהאירועים מוסברים ע"י המומחים כיציאה מהסגרים, אחרי תקופה ארוכה של ישיבה בבית, בה נרשמה ירידה דרמטית באירועי האלימות, כמו אריה ששוחרר מן הכלוב, כולם משחררים רסן ומתפרעים בכל מקום.
המשרד לביטחון פנים בשיתוף רשויות החוק והאכיפה חייבים להתעורר ולהפעיל תכניות מניעה, זיהוי וכמובן אכיפה, לפני שנמצא את עצמינו חוששים ללכת ברחובות בשעות הערב. אנחנו קרובים לשם וכל מחשבה אחרת גובלת בהיתממות.
ומי יטפל בילדים ובנוער? להבדיל מהפשיעה הכללית, בה הפניתי את הזרקור למשרד ממשלתי, אין בכוונתי לדבר על משרד החינוך – לא כי זה לא מתפקידו, כמובן שכן, אך הרבה לפני, זה תפקידינו, ההורים להחזיר את הילדים למסלול הנכון. החדשות התמלאו במצב הרגשי הלא פשוט של הילדים אחרי הקורונה, ומרוב רחמים על הסגרים שהושיבו אותם בבית, הורים שיחררו בלמים ומאפשרים לילדים להתנהג בפראות.
הלו! להתעורר, כל הורה אחראי על הילדים שלו, בבית ובחוץ, כפי שאנו מצפים מרשויות החוק לטפל בפשיעה ובעבריינים, הציפייה מההורים לטפל בילדיהם ובהתנהגויות אלימות או בלתי נסבלות כלפי חבריהם.

2.
ישראל היא אולי מהראשונות לצאת ממשבר הקורונה, אך בכל הקשור לפקקים תחבורתיים, אנחנו בפיגור עמוק ומטריד במיוחד.
המומחים מראים נתונים קשים – מאז הסגר השלישי, התנועה על הכבישים בשעות השיא עולה על ה 100% מהתקופה שלפני הקורונה, ונשברו שיאים ברכישה של רכבים חדשים.
הסיבות דיי ברורות – התחבורה הציבורית לא מספקת מענה מספק, גם במקומות בהם ניתן להשתמש בה, הציבור איבד אמון בסדריה, רבים קנו רכבים חדשים בתקופת הקורונה, כשלא הייתה תחב"צ וכעת הם משתמשים בהם, והתקדמות איטית בפרויקטים תחבורתיים שעשויים להקל – באירופה סוגרים נתיב תחבורה גדול לשבוע, כי יש תחלופה בתחבורה הציבורית וכך מסיימים פרויקטים גדולים במספר חודשים.
נסו לדמיין את סגירת איילון או כביש ת"א ירושלים לשבוע ימים.. לא יקרה.
מפה לשם נראה שכולנו מאחרים! כל הזמן ולכל מקום! פתאום יש עדנה למאחרים הכרוניים שתמיד חטפו על הראש, ואנחנו האנשים המדייקים מאותגרים על הכביש כל יום מחדש.

3.
גל התייקרויות משוגע מתרגש עלינו, זועקות עלינו, זועקות הכותרות! סל הקנייה הסטנדרטי הולך לעלות לנו הרבה יותר בשל התייקרויות הדלק, השינוע וכל מרכיבי המוצרים בעולם כולנו.
בישראל כמו בישראל, כל דבר זו טרגדיה יוונית וסיבה טובה להיכנס ללחץ, שלא תורם כלום למעט עוד שעות מסך לכתבי הצרכנות המשועממים.
חשבתי להציע משהו אחר, הרבה יותר פשוט, בסיסי ולא מצריך השוואות וטבלאות אקסל או תואר בכלכלה – פשוט לקנות פחות! אנחנו חיים בתקופה של שפע, מגוון מטורף של מוצרים, מותגים מחו"ל, מזווה ענק שחייבים למלא ו 2 מקררים בבית.
אולי אם נפחית בכמויות, נתמקד במותגים זולים ובעיקר נקנה ונצרוך מה שבאמת צריך ולא מה שיש לחנויות להציע, נעבור את הגל בבטחה?
מדוע צריך לקנות 20 מעדנים, של מולר כמובן ואלה עם הפצפוצים למעלה, ואת המילקי במהדורה המוגבלת? אפשר לקנות פחות ולכוון למעדן היותר צנוע.
מחיר משחות השיניים של קולגייט עלה משמעותית? יש חברות זולות יותר, לא פחות טובות בעבודתן על שיננו, רק פחות חזקות ביחסי ציבור ופרסומות מנוצנצות בטלוויזיה.
דגני בוקר היו פעם קורנפלקס עם התרנגול – היום בכל בית תמצאו 4 סוגים, צבעוני, ועם דבש, חמוציות ובכל בוקר הילד עושה רולטה, איזה סוג בא לי..
רוב רשתות המזון מחזיקות מותג משלהן – בדרך כלל הוא זול יותר, נכון שהעטיפה שלו פחות סקסית, אבל הטעם לא רחוק מהמוצר בעל הניחות מחו"ל ולרוב, הוא גם יהיה במבצע.
קנו בחכמה, גם את הגל הזה נעבור..

שווה להרשם

הרשמו עוד היום והכנסו למועדון הצרכנות שלנו

עשרות הנחות במרום נווה

דילוג לתוכן